Original scientific article
Page 75 - 91

KREATIVNA UPORABA IDIOMA U SATIRIČKIM MAGAZINIMA

Alenka Vrbinc
E-mail: alenka.vrbinc@ef.uni-lj.si
Faculty of Economics, University of Ljubljana

Marjeta Vrbinc
Faculty of Arts, University of Ljubljana

Jezikoslovlje.12.075.Vrbinc.pdf [ 0.11 MB - English]
Download article
Downloaded 4582 times
Abstract: U ovom članku prikazat ćemo preinačene idiome u dvama satiričkim časopisima: The Private Eye i The Week. Preinake nisu institucionalizirane i stoga ih je teško naći u frazeološkim rječnicima. Kreativne preinake idioma djelo su pojedinca ili pisca koji time želi postići poseban učinak. Stvaranje je i razumijevanje preinačenih idioma zahtjevan proces, kako za tvorca takvih idioma tako i za njihove interpretatore. U ovoj ćemo studiji pokazati da se idiomi najčešće proširuju dodavanjem jednoga ili više elemenata njihovom temeljnom obliku. U nekim je slučajevima temeljni oblik ostao neizmijenjen; u drugima, pak, on je izmijenjen u značajnom opsegu. Preinačeni idiomi doprinose stilističkom učinku teksta, što se očituje u pojačanju učinka same poruke.
Keywords:
idiomi, preinaka, proširenje, stilistički učinak, satirički časopisi,
Article data in other languages: English