Original scientific article
Downloaded 4650 times
Page 75 - 91
KREATIVNA UPORABA IDIOMA U SATIRIČKIM MAGAZINIMA
E-mail: alenka.vrbinc@ef.uni-lj.si
Faculty of Economics, University of Ljubljana
Faculty of Arts, University of Ljubljana
Jezikoslovlje.12.075.Vrbinc.pdf [ 0.11 MB - English]
Download article
Abstract: U ovom članku prikazat ćemo preinačene idiome u dvama satiričkim časopisima: The Private
Eye i The Week. Preinake nisu institucionalizirane i stoga ih je teško naći u frazeološkim rječnicima. Kreativne preinake idioma djelo su pojedinca ili pisca koji time želi postići poseban
učinak. Stvaranje je i razumijevanje preinačenih idioma zahtjevan proces, kako za tvorca takvih idioma tako i za njihove interpretatore. U ovoj ćemo studiji pokazati da se idiomi najčešće
proširuju dodavanjem jednoga ili više elemenata njihovom temeljnom obliku. U nekim je slučajevima temeljni oblik ostao neizmijenjen; u drugima, pak, on je izmijenjen u značajnom opsegu. Preinačeni idiomi doprinose stilističkom učinku teksta, što se očituje u pojačanju učinka
same poruke.
Keywords:
Article data in other languages:
English