Original scientific article
Page 385 - 402

O važnosti odabira riječi: Analiza kolokacija pridjev-imenica u korpusu učeničkih eseja

Višnja Pavičić Takač
E-mail: vpavicic@ffos.hr
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8318-0235
Filozofski fakultet u Osijeku

Morana Lukač
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8318-0235
Leiden University

Jezikoslovlje.14.385.Pavicic_Takac__-_Lukac.pdf [ 0.3 MB - English]
Download article
Downloaded 3150 times
Abstract: Odabir i uporaba kolokacija često se ističe kao jedan od pokazatelja inojezičnosti (engl. foreignlanguageness, usp. Korosadowitz-Struzynska 1980), ali ujedno i visoke razine jezične sposobnosti. U ovome je istraživanju analiziran Hrvatski korpus eseja učenika engleskoga jezika (CELE) sastavljen od 198 eseja koje su napisali učenici engleskoga jezika iz deset županija 2010. i 2011. godine kao dio Državne mature iz engleskoga jezika. Korpus čini preko 74 000 pojavnica. Uspoređuje se uporaba kolokacije pridjev˗imenica s nalazima iz korpusa izvornih govornika (BNC) i korpusa učenika engleskoga jezika (ICLE). Uporaba kolokacija ne karakterizira se isključivo kao manjkava (usp. Shih 2000), nego se promatra pretjerana ili rijetka uporaba statistički značajnih kolokacija u usporedbi s nalazima iz korpusa BNC i ICLE. Taj pristup pokazuje s jedne strane da se jezična uporaba izvornih govornika ne mora primijeniti u usporedbi s jezičnom proizvodnjom neizvornih govornika isključivo kao norma, a s druge strane da podaci drugih učenika mogu poslužiti u razlikovanju općih obilježja međujezika i prijenosa iz materinskoga jezika (Ringbom 1998: 191).
Keywords:
kolokacije, pridjev-imenica, neizvorni govornici, engleski kao strani jezik, analiza korpusa, BNC, ICLE, CELE,
Article data in other languages: English