Original scientific article
Page 41 - 57

HIPOTEZA I DEDUKCIJA U PROUČAVANJU DISKURSA REKLAMNIH PORUKA

Piotr Cap
E-mail: strus_pl@yahoo.com
University of Łódź

Jezikoslovlje_1_.03.1-2.041.Cap.pdf [ 0.27 MB - English]
Download article
Downloaded 2301 times
Abstract: U prilogu se pokušava pokazati da tip diskursa već sam po sebi može odrediti analitički postupak, tj. može stvarno diktirati kojim će ga se metodama istraživati. Tu se tvrdnju ilustrira na primjeru proučavanja reklamnih poruka, odnosno pokazuje se kako diskurs reklamnih poruka utječe na lingvista pri izboru specifičnog smjera u analizi. Ističu se osobine diskursa reklamnih poruka koje dovode do deduktivnog postupka u analizi pri čemu analitičar a priori postulira neke funkcije teksta prije nego što je zapravo krenuo ispitivati jezični materijal. Takav postupak može rezultirati nizom analitičkih zabluda poput previđanja određenih podataka ili potkrepljivanja tvrdnji atipičnim ili čak irelevantnim materijalom.
Keywords:
analiza diskursa, lingvistička pragmatika, reklamne poruke, lingvistička metodologija, dedukcija, analiza „od-vrha-nadolje”, indukcija, analiza „oddna- nagore”, persuazivnost, retorika,
Article data in other languages: English