Izvorni znanstveni članak
Preuzeto 2441 puta
Str. 41 - 57
HIPOTEZA I DEDUKCIJA U PROUČAVANJU DISKURSA REKLAMNIH PORUKA
E-mail: strus_pl@yahoo.com
University of Łódź
Jezikoslovlje_1_.03.1-2.041.Cap.pdf [ 0.27 MB - Engleski]
Preuzmi članak
Sažetak: U prilogu se pokušava pokazati da tip diskursa već sam po sebi može odrediti
analitički postupak, tj. može stvarno diktirati kojim će ga se metodama istraživati. Tu
se tvrdnju ilustrira na primjeru proučavanja reklamnih poruka, odnosno pokazuje se
kako diskurs reklamnih poruka utječe na lingvista pri izboru specifičnog smjera u
analizi. Ističu se osobine diskursa reklamnih poruka koje dovode do deduktivnog postupka
u analizi pri čemu analitičar a priori postulira neke funkcije teksta prije nego što
je zapravo krenuo ispitivati jezični materijal. Takav postupak može rezultirati nizom
analitičkih zabluda poput previđanja određenih podataka ili potkrepljivanja tvrdnji
atipičnim ili čak irelevantnim materijalom.
Ključne riječi:
Podaci na drugim jezicima:
Engleski