Izvorni znanstveni članak
Str. 41 - 57

HIPOTEZA I DEDUKCIJA U PROUČAVANJU DISKURSA REKLAMNIH PORUKA

Piotr Cap
E-mail: strus_pl@yahoo.com
University of Łódź

Jezikoslovlje_1_.03.1-2.041.Cap.pdf [ 0.27 MB - Engleski]
Preuzmi članak
Preuzeto 2280 puta
Sažetak: U prilogu se pokušava pokazati da tip diskursa već sam po sebi može odrediti analitički postupak, tj. može stvarno diktirati kojim će ga se metodama istraživati. Tu se tvrdnju ilustrira na primjeru proučavanja reklamnih poruka, odnosno pokazuje se kako diskurs reklamnih poruka utječe na lingvista pri izboru specifičnog smjera u analizi. Ističu se osobine diskursa reklamnih poruka koje dovode do deduktivnog postupka u analizi pri čemu analitičar a priori postulira neke funkcije teksta prije nego što je zapravo krenuo ispitivati jezični materijal. Takav postupak može rezultirati nizom analitičkih zabluda poput previđanja određenih podataka ili potkrepljivanja tvrdnji atipičnim ili čak irelevantnim materijalom.
Ključne riječi:
analiza diskursa, lingvistička pragmatika, reklamne poruke, lingvistička metodologija, dedukcija, analiza „od-vrha-nadolje”, indukcija, analiza „oddna- nagore”, persuazivnost, retorika,
Podaci na drugim jezicima: Engleski