Vol. 26. No. 1 ( 7.2025)

Izvorni znanstveni članak
Str. 1 - 26

Sintaktički i značenjski status konstrukcija s infinitivom u hrvatskome i engleskome jeziku

Irena Zovko Dinković
Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Iva Nazalević Čučević
Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak: Rad donosi rezultate usporedbe infinitivnih konstrukcija u hrvatskome i engleskome jeziku, pri čemu se kao polazna referentna djela uzimaju gramatike Silića i Pranjkovića (2005) i Belaja i Tanackovića...

Izvorni znanstveni članak
Str. 27 - 49

Constructing Resistance: A Discourse-Historical Analysis of Sollen wir Magyaren werden? (1833)

Kristian Novak
Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak: This study examines the publication Sollen wir Magyaren werden? (‘Should We Become Magyars?’), a series of letters written in response to the Magyarization policies in 19th-century Hungary. The aim of...

Izvorni znanstveni članak
Str. 51 - 76

Demonstrative pronouns in Croatian and English: Insights from students’ translations

Anita Memišević
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Sažetak: Croatian and English differ significantly in terms of the demonstrative system – Croatian has a three-way person-oriented system, while English has a binary system. The demonstrative pronouns in Croat...

Izvorni znanstveni članak
Str. 77 - 94

Collocational Competence of B2 Level EFL Students: A Case Study

Edina Rizvić-Eminović
Sveučilište u Zenici

Mersad Dervić
American University of the Middle East, Kuwait

Anđela Radoš
Sveučilište u Zenici
Sažetak: Collocational competence, the ability to use grammatical and lexical collocations accurately, is a crucial aspect of language proficiency, closely linked to natural and fluent language use. Despite it...

Prethodno priopćenje
Str. 95 - 111

Izazovi u učenju i usvajanju engleskih frazema: Komparativno istraživanje stavova studenata sveučilišnih studija

Nives Vidak
Pomorski fakultet Sveučilišta u Dubrovniku
Sažetak: U hrvatskom formalnom obrazovnom kontekstu, engleski jezik uči se od prvog razreda osnovne škole. Znanstvenici u okviru znanstvenoistraživačkog procesa ovladavanja inim jezikom (OVIJ) posvećeni su pro...

Diskusija
Str. 115 - 144

Osvrt na knjigu: Blaženka Martinović, Elenmari Pletikos Olof, Jelena Vlašić Duić. 2024. Kȉša, sȗnce, tráva, ròsa. Priručnik i vježbenica za učenje i poučavanje hrvatskih naglasaka

Mate Kapović
Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak:

Prikaz knjige
Str. 147 - 152

Prikaz knjige Maje Glušac: Imenovanje, oslovljavanje i dozivanje u hrvatskom jeziku

Perica Vujić
Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Sažetak: