Original scientific article
    
        
                
        
    
        
    Downloaded 1210 times 
    
        Page  601 - 623
        
        
                Analiza obrazovne strategije Nacionalnog vijeća mađarske nacionalne manjine (MNT) u Vojvodini
E-mail: sarnyaim@rel.u-szeged.hu
                Karoli Gaspar University of Reformed Church in Hungary, Budapest
            University of Pécs
     
            Jezikoslovlje.13.601.Sarnyai_-_Pap.pdf   [ 0.15 MB - English] 
        
        Download article
    Abstract: Ovaj je rad dio opsežnijeg znanstvenog projekta koji se bavi političkim aspektima institucion-alnog sustava mađarske manjine u Vojvodini, u Srbiji. U ovom se radu kao početna točka razmatraju obrazovni koncepti trenutnog Nacionalnog vijeća mađarske nacionalne manjine (MNT II). Danas je općeprihvaćena koordinativna jezična upotreba manjinskih zajednica. Prema istraživanjima jezične politike, tu je jezičnu upotrebu potrebno ugraditi u obrazovni sustav. Konkretni uvjeti i učinkovitost provedbe puno su složenija pitanja: za njih je potrebna takozvana horizontalna perspektiva politika. Političke su mjere u velikoj mjeri ovisne o re-gionalnim karakteristikama pojedine manjinske situacije. Koordinativni bilingvizam je jedan od zacrtanih ciljeva, a odnosi se i na većinske i na manjinske zajednice. Međutim, on se može provoditi i u središtu i na periferiji različitim metodama. Ova je razlika glavno unutarnje sjecište različitih izazova s kojima se Vijeće suočava. Što se tiče kompetencija i resursa lokal-nih općina, na raspolaganju su im različiti alati. U prvom se dijelu rada sažimaju ciljevi obra-zovne strategije Nacionalnog vijeća i zaključci koji se do sada mogu donijeti. Nakon toga, u radu se iznosi širi, tzv. regionalni gospodarsko-politički okvir obrazovne strategije Nacional-nog vijeća i manjinski politički diskurs koji je povezan s do sada realiziranim elementima. U drugom se dijelu rad bavi ograničenjima (strukturnim nedostatcima) institucionalno provedi-vih obrazovnih politika Nacionalnog vijeća, dok se u trećem dijelu rado i odnosu između učinkovitosti i taktičkih i strateških debata koje proizlaze iz unutarnjih previranja u manjin-skim politikama. U četvrtom, posljednjem dijelu sumiraju se pouke iz uobičajene i dugo neizmijenjene prakse donošenja odluka o obrazovnoj politici temeljenih na principu većine.
     Keywords: 
        
    
        
            Article data in other languages: 
                English