Izvorni znanstveni članak
Str. 601 - 623

Analiza obrazovne strategije Nacionalnog vijeća mađarske nacionalne manjine (MNT) u Vojvodini

Csaba Máté Sarnyai
E-mail: sarnyaim@rel.u-szeged.hu
Karoli Gaspar University of Reformed Church in Hungary, Budapest

Tibor Pap
University of Pécs

Jezikoslovlje.13.601.Sarnyai_-_Pap.pdf [ 0.15 MB - Engleski]
Preuzmi članak
Preuzeto 788 puta
Sažetak: Ovaj je rad dio opsežnijeg znanstvenog projekta koji se bavi političkim aspektima institucion-alnog sustava mađarske manjine u Vojvodini, u Srbiji. U ovom se radu kao početna točka razmatraju obrazovni koncepti trenutnog Nacionalnog vijeća mađarske nacionalne manjine (MNT II). Danas je općeprihvaćena koordinativna jezična upotreba manjinskih zajednica. Prema istraživanjima jezične politike, tu je jezičnu upotrebu potrebno ugraditi u obrazovni sustav. Konkretni uvjeti i učinkovitost provedbe puno su složenija pitanja: za njih je potrebna takozvana horizontalna perspektiva politika. Političke su mjere u velikoj mjeri ovisne o re-gionalnim karakteristikama pojedine manjinske situacije. Koordinativni bilingvizam je jedan od zacrtanih ciljeva, a odnosi se i na većinske i na manjinske zajednice. Međutim, on se može provoditi i u središtu i na periferiji različitim metodama. Ova je razlika glavno unutarnje sjecište različitih izazova s kojima se Vijeće suočava. Što se tiče kompetencija i resursa lokal-nih općina, na raspolaganju su im različiti alati. U prvom se dijelu rada sažimaju ciljevi obra-zovne strategije Nacionalnog vijeća i zaključci koji se do sada mogu donijeti. Nakon toga, u radu se iznosi širi, tzv. regionalni gospodarsko-politički okvir obrazovne strategije Nacional-nog vijeća i manjinski politički diskurs koji je povezan s do sada realiziranim elementima. U drugom se dijelu rad bavi ograničenjima (strukturnim nedostatcima) institucionalno provedi-vih obrazovnih politika Nacionalnog vijeća, dok se u trećem dijelu rado i odnosu između učinkovitosti i taktičkih i strateških debata koje proizlaze iz unutarnjih previranja u manjin-skim politikama. U četvrtom, posljednjem dijelu sumiraju se pouke iz uobičajene i dugo neizmijenjene prakse donošenja odluka o obrazovnoj politici temeljenih na principu većine.
Ključne riječi:
Vojvodina, mađarska nacionalna manjina, obrazovanje, jezik,
Podaci na drugim jezicima: Engleski