Izvorni znanstveni članak
Str. 473 - 497

O pojmovima konvencije i konteksta u istraživanjima društvenih medija

Marina Grubišić
E-mail: mgrubisic@ffzg.hr
Sveučilište u Zagrebu

Jezikoslovlje.18.473.Grubisic.pdf [ 0.4 MB - Engleski]
Preuzmi članak
Preuzeto 940 puta
Sažetak: Cilj je ovoga rada raspraviti dva temeljna pragmatička pojma, konvenciju i kontekst, u okviru istraživanja jezika i komunikacije u društvenim medijima. Pregledom teorijskih promišljanja pojmova konteksta i konvencije te analizom konkretnih primjera s Twittera ističemo važnost stalne dinamične sinergije između pojmova konvencije i konteksta u komunikaciji putem društvenih medija. Primjeri postova s Twittera pokazuju snagu tradicionalnih ključnih principa u jeziku i komunikaciji – konvencionalizacije i kontekstualizacije, koji se ogledaju u novim ‘komunikacijskim jedinicama’ kao što su hashtag (npr. #onokad) i handle (npr. @korisnickoime). Pritom tehnologija medija sudionicima (korisnicima, govornicima) pruža pregršt novih kreativnih mogućnosti koje se realiziraju unutar kontekstualnih okvira, i na mikrorazini i na makrorazini, te se odvijaju (ili ih se rješavamo) upravo uz pomoć ili na temelju konvencionalizacije. Najzad, u radu se ističu snaga i nužnost pragmatike i pragmatičkih istraživanja jezika i komunikacije u društvenim medijima.
Ključne riječi:
konvencija, konvencionalizacija, kontekst, hipertekst, društveni mediji, Twitter,
Podaci na drugim jezicima: Engleski