Izvorni znanstveni članak
Str. 87 - 106

Posebnosti sintagmi s funkcionalnim glagolima u njemačkome korporativnom jeziku

Borislav Marušić
E-mail: bmarusic@vevu.hr
Fachhochschule L. Ružička in Vukovar

Jezikoslovlje.19.87.Marusic.pdf [ 0.29 MB - Njemački]
Preuzmi članak
Preuzeto 864 puta
Sažetak: Znanstvena istraživanja u jezicima struke su od dalekosežnoga značaja, jer jezici struke ukazuju na odstupanja od standardnoga jezika ne samo na semantičkoj, kako se obično misli, nego i na sintaktičkoj i pragmatičkoj razini. Isto vrijedi i za njemački korporativni jezik, varijetet poslovnoga njemačkog jezika. Ovaj rad ima za cilj istražiti frekvenciju i morfološke tipove sintagmi s funkcionalnim glagolima na području njemačkoga korporativnog jezika. Polazimo od hipoteze, da je frekvencija sintagmi s funkcionalnim glagolima na području njemačkoga korporativnog jezika zamjetno pojačana u usporedbi s onom općega njemačkog jezika. Istodobno očekujemo odstupanje u odnosu na opći njemački jezik koje se tiče frekvencije morfoloških tipova. Ako bi pri konačnim rezultatima došlo do suprotnih rezultata, to bi nam sugeriralo, da ovo područje poslovnoga njemačkog ne pokazuje specifičnosti u ovome smislu. Potvrda polaznih hipoteza bi naglasila ove specifičnosti sintagmi s funkcionalnim glagolima u njemačkome korporativnom jeziku.
Ključne riječi:
sintagme s funkcionalnim glagolima, imenski stil, njemački korporativni jezik, frekvencija, morfološki tipovi,
Podaci na drugim jezicima: Njemački