Izvorni znanstveni članak
Str. 255 - 278

FIGURATIVNO PREDSTAVLJANJE SMRTI U TALIJANSKOM STRIPU DYLAN DOG

Ilhana Škrgić
E-mail: ilhana.skrgic@bih.net.ba
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3054-9112
nezavisni istraživač

Jezikoslovlje.20.2.255.Skrgic.pdf [ 1.07 MB - Engleski]
Preuzmi članak
Preuzeto 704 puta
Sažetak: Tradicionalno predstavljanje smrti kao Sablasnog kosca poznat je trop u umjetnosti. Glavni je cilj ovog rada analiza ovog tropa u izabranim izdanjima talijanskog stripa Dylan Dog. Fauconnier i Turner iscrpno su razmatrali njegovu kompleksnost opisivajući ga uz pomoć modela teorije blenda/konceptualne teorije integracije. Kao kompleksna integracija nekoliko mentalnih prostora, uključujući prostor smrti individualnog ljudskog bića, te prostora žetve, blend “Sablasnog kosca” (“The Grim Reaper”) uključuje metaforičke i metonimijske integracije neistovjetnih elemenata (Fauconnier i Turner 1998). Ovaj model bit će korišten kao početna točka u analizi korpusa koji se sastoji od četiri različite priče Dylana Doga. U izabranim izdanjima, Sablasni se kosac pojavljuje u tradicionalnoj verziji: stvorenje nalik na kostura obučeno u redovničku halju koje drži kòsu, kao i u varijantama u kojima njegov izgled dobiva nove i neobične karakteristike. Bit će prikazano kako upotreba medija stripa od strane umjetnika, uz pomoć kombinacije pisanog teksta i statičkih vizualnih elemenata, omogućava određene kreativne varijante klasičnog tropa.
Ključne riječi:
metafora, metonimija, blend, Smrt, Dylan Dog, stripovi, grafičke novele.,
Podaci na drugim jezicima: Engleski