Izvorni znanstveni članak
Preuzeto 1637 puta
Str. 67 - 111
Strateško konstruiranje značenja engleskih fraznih glagola
E-mail: rgeld@ffzg.hr
Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Jezikoslovlje_1_.07.1-2.067.Geld.pdf [ 1.85 MB - Hrvatski]
Preuzmi članak
Sažetak: Cilj je ovoga rada iznijeti i opisati rezultate istraživanja strateške
konceptualizacije kod 120 ispitanika kojima je drugi jezik engleski te pokazati
koliko su kognitivne strategije u procesu učenja drugog jezika preslika općih
kognitivnih sposobnosti prisutnih u prvom jeziku (L1), a opisanih u radovima
kognitivnolingvističkog usmjerenja. Strateška se konceptualizacija odnosi na
konstruiranje značenja u drugom jeziku, dakle na dinamično predočavanje i
shvaćanje jezičnog značenja koje je uvjetovano ljudskom sposobnošću da se
objektivno ista situacija vidi, tj. shvati na različite načine. Dinamičnost i
subjektivnost jezičnog značenja te nedjeljivost jezika od ostalih kognitivnih
sustava osnovne su pretpostavke ovoga rada.
Iz navedenog cilja proizlazi nužnost opisa temeljne prirode povezanosti usvajanja
prvog i drugog jezika te značenja kao kognitivne pojavnosti koja je znanstveno
istraživa i čija je struktura i organizacija opisiva. Pretpostavka je da se uvidom u
procese učenja i shvaćanja jezičnog značenja može dokazati povezanost
kognitivnih strategija opisanih u okviru teorije usvajanja drugog jezika s općim kognitivnim sposobnostima prisutnim u usvajanju prvoga jezika.
Ključne riječi:
Podaci na drugim jezicima:
Engleski