Izvorni znanstveni članak
Str. 679 - 696

Percepcije nastavnika o višejezičnom obrazovanju i nastavi – primjer Republike Makedonije

Brikena Xhaferi
E-mail: b.xhaferi@seeu.edu.mk
South East European University Tetovo

Gëzim Xhaferi
South East European University Tetovo

Jezikoslovlje.13.679.Xhaferi_-_Xhaferi.pdf [ 0.29 MB - Engleski]
Preuzmi članak
Preuzeto 3075 puta
Sažetak: Makedonija je višejezična, multietnička i multikulturalna država u kojoj se nastavnici jezika suočavaju s brojnim izazovima u nastavi. Sveučilište jugoistočne Europe (SEEU) u Tetovu osnovano je 2001. a ima i svoj kampus u Skopju. SEEU ima pet fakulteta: Fakultet su-vremenih znanosti i tehnologije, Pravni fakultet, Fakultet javne uprave, Ekonomski fakultet i Fakultet jezika, kulture i komunikacija. Studenti koji pohađaju ovo sveučilište različitih su nacionalnosti: Albanci, Makedonci, Turci, Romi, itd. Programi se izvode na tri jezika: alban-skom, makedonskom i engleskom, a svi studenti upisani na SEEU mogu odabrati jezik na ko-jem žele studirati. Cilj ovog rada je istražiti percepcije nastavnika o višejezičnom obrazovanju i tehnikama koje primjenjuju u nastavi. U literaturi se mogu pronaći preporuke za različite metode poučavanja stranih jezika ili opisi iskustava nastavnika stranih jezika. Međutim, malo je istraživanja u Makedoniji koja se bave fenomenom poučavanja u višejezičnom kontekstu usmjerenih na nastavnikove percepcije poučavanja u višejezičnim skupinama. Istraživanje je provedeno na SEEU i korištene su dvije metode: upitnik za nastavnike i proma-tranje razredne situacije. Rezultati pokazuju da je nastavnicima poučavanje u višejezičnim skupinama izazov i zadovoljstvo.
Ključne riječi:
Sveučilište jugoistočne Europe, multikulturalno obrazovanje, metode pou-čavanja, percepcije nastavnika,
Podaci na drugim jezicima: Engleski