Izvorni znanstveni članak
Str. 45 - 66

Koliko višenamjenski i koliko individualizirani mogu odnosno bi trebali biti online rječnici?

Milka Enčeva
E-mail: milka.enceva@gmail.com
Univerza v Mariboru

Saša Jazbec
University of Maribor

Jezikoslovlje.15.045.Enceva_-_Jazbec.pdf [ 2.56 MB - Njemački]
Preuzmi članak
Preuzeto 1014 puta
Sažetak: Digitalno doba dovelo je do toga da su funkciju tiskanih rječnika pri učenju stranih jezika preuzele interaktivne online jezične baze koje su nadalje poboljšavale, restrukturirale i proširivale svoj sadržaj s obzirom na različite aspekte. Predmet rasprave pri oblikovanju višenamjenskog dvojezičnog online rječnika su njegovi korisnici odn. učenici, funkcije te prije svega makrostruktura i mikrostruktura rječnika. Pri tome razmišljanja u ovom prilogu polaze od dva postojeća online rječnika: portal ELDIT (Elektronisches Lernwörterbuch Deutsch-Italienisch - Elektronski rječnik njemački-talijanski) i jezični portal PONS.eu. Analiziraju se osobito uspješna rješenja iz navedenih rječnika te se prikazuje kako se zahvaljujući modularnom oblikovanju mikrostrukture lema online rječnik može koristiti za razumijevanje i proizvodnju teksta te jačanje kompetencije.
Ključne riječi:
tiskani rječnici, interaktivni online rječnici, korisnici/učenici, pedagoška leksikografija,
Podaci na drugim jezicima: Njemački