Izvorni znanstveni članak
    
        
                
                
        Str.  385 - 402
        
        
                How word choice matters: An analysis of adjective-noun collocations in a corpus of learner essays
E-mail: vpavicic@ffos.hr
                
                Filozofski fakultet u Osijeku
            Leiden University
    Sažetak: Foreign language learners’ choice of collocations is traditionally considered to be one of the main markers of foreignlanguageness (Korosadowitz-Struzynska 1980: 115), hence relevant in achieving a hi...
    Izvorni znanstveni članak
    
        
                
E-mail: pecman@unice.fr
                Centre National de Recherche Scientifique Bases, Corpus et Langage, Université de Nice-Sophia Antipolis
    Sažetak: The present article is an attempt at systemizing the notation and the annotation of
collocations. In spite of the ever increasing number of works devoted to lexicology,
lexicography and, more specific...
    Izvorni znanstveni članak
    
        Str.  565 - 576
        
        
                Mapping visual input onto lexical entries in the bilingual mental lexicon in the language switch condition
E-mail: kristina.cergol@ufzg.hr
                
                Sveučilište u Zagrebu
    Sažetak: This paper studies the influence of language-specific elements in visual stimuli on the reaction times of bilingual speakers at the moment of the language switch. Premises of the models of bilingual l...
    Prethodno priopćenje
    
        Str.  95 - 111
        
        
                Izazovi u učenju i usvajanju engleskih frazema: Komparativno istraživanje stavova studenata sveučilišnih studija
E-mail: nives.vidak@unidu.hr
                
                Pomorski fakultet Sveučilišta u Dubrovniku
        
    Sažetak: U hrvatskom formalnom obrazovnom kontekstu, engleski jezik uči se od prvog razreda osnovne škole. Znanstvenici u okviru znanstvenoistraživačkog procesa ovladavanja inim jezikom (OVIJ) posvećeni su pro...