Izvorni znanstveni članak
Preuzeto 19598 puta
Str. 475 - 485
Semiotika u reklamnim porukama: Dekodiranje slika
E-mail: mirza.dzanic@untz.ba
Sveučilište u Tuzli
Jezikoslovlje.14.475.Dzanic.pdf [ 0.25 MB - Engleski]
Preuzmi članak
Sažetak: U okviru analize diskursa, semiotika istražuje kako znakovi predstavljaju pojave. U diskursu reklamnih poruka to naprimjer mogu biti želja, potreba, žudnja ili briga koju treba prebroditi. Rad se u tom smislu bavi prijelazom s denotativnog na konotativno značenje suvremenih reklamnih poruka tiskanih medija. Teza se zasniva na pretpostavci da se komuniciranje odvija putem kodiranja i dekodiranja poruka. Konotativno značenje, ostvareno putem upotrebe slike (naprimjer fotografirani model), predstavlja poruku koju je oglašivač htio poslati u cjelini. Reklamna poruka funkcionira na način da nam prikaže lako razumljivo mitsko značenje (fotografirani model kao znak ženske ljepote) zajedno s prikazanim, potencijalno dvoznačnim, znakom (ime parfema koji se reklamira) (Barthes 1972).
Ključne riječi:
Podaci na drugim jezicima:
Engleski