Izvorni znanstveni članak
    
        Str.  269 - 293
        
        
                A new look at word classes in Cognitive Grammar
E-mail: c.broccias@unige.it
                
                University of Genoa
        
    Sažetak: Langacker’s Cognitive Grammar aims to offer a conceptual characterization of word classes. Pivotal to this endeavor is the distinction between a “thing” and a “relation” as well as the claim that rela...
    Izvorni znanstveni članak
    
        
                
        Str.  193 - 236
        
        
                Pitanje klasifikatora u znakovnim jezicima
E-mail: bbelaj@ffos.hr
                Filozofski fakultet Osijek
            Filozofski fakultet Osijek
    Sažetak: Klasifikatori u znakovnim jezicima imaju status jezične univerzalije i predstavljaju produktivne konstrukcije kojima se opisuju različiti aspekti referenta i njihova odnosa s drugim elementima scenari...
    Izvorni znanstveni članak
    
        Str.  87 - 107
        
        
                Pattern versus process concepts of grammar and mind: A cognitive-functional perspective
University of Antwerp
    Sažetak: This paper focuses on one element dividing Cognitive Linguistics and more traditional
functional linguistic approaches to grammar, viz. the contrast between the
construction oriented approach predomin...