Izvorni znanstveni članak
Str. 161 - 195

Semiotički aspekti u analizi reklamnih poruka za automobile

Ivana Jozić
E-mail: ijozic@ffos.hr
Sveučilište u Osijeku
Sažetak: Članak se bavi istraživanjem spoja teksta i slike u reklamnim porukama za automobile. Osobita se po-zornost poklanja semiotičkome tumačenju slika kao neovisnoga sustava, njegovim pravilima i poseb-nos...

Izvorni znanstveni članak
Str. 475 - 485

The semiotics of contemporary advertising messages: Decoding visuals

Mirza Džanić
E-mail: mirza.dzanic@untz.ba
Sveučilište u Tuzli
Sažetak: Within the discourse analysis, semiotics identifies how signs are used to represent something. In the discourse of advertising it can be a wish, a need, a desire or a worry to be solved, for instance....

Izvorni znanstveni članak
Str. 7 - 35

Cognitive theory of metaphor and idiom analysis

Dmitrij Dobrovol’skij
E-mail: dmitrij.dobrovolskij@assoc.oeaw.ac.at
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4531-6968
Russian Academy of Sciences, Institute of Russian Language, Department of Experimental Lexicography, Moscow

Elisabeth Piirainen
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4531-6968
Sažetak: We wish to establish to what extent the methods of analysis developed within the framework of the Cognitive Theory of Metaphor (CTM) can be applied to idiom analysis. Conventionalised figurative metap...

Izvorni znanstveni članak
Str. 147 - 173

Između diskursa o prostoru i diskursa prostora: mogućnosti lingvo-semiotičke analize devetnaestostoljetnih tekstova o gradnji i dogradnjama Zavoda za umobolne u Stenjevcu

Mislava Bertoša
Sažetak: U članku se iz perspektive semiotike prostora analiziraju temeljni dokumenti o osnivanju, ustroju i prostornim preinakama Zavoda za umobolne u Stenjevcu. Oslanjajući se na analitičko-diskursne modele ...