Izvorni znanstveni članak
Str. 59 - 72

Modifikacija frazema u hrvatskom i njemačkom jeziku mode

Anita Pavić Pintarić
E-mail: apintari@unizd.hr
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5105-9999
Sveučilište u Zadru
Sažetak: Istraživanje provedeno u ovome radu ima za cilj prikazati upotrebu modificiranih frazema u jeziku mode. Moda je (kultura odijevanja) oduvijek bila važna društvena pojava. U skladu s time razvio se i p...

Izvorni znanstveni članak
Str. 45 - 59

Pragmatic properties of idiom modifications in the language of advertising

Mirza Džanić
E-mail: mdzanic@yahoo.com
Filozofski fakultet Sveučilišta u Tuzli
Sažetak: The language of print advertising abounds with pragmatically-motivated phraseological units (PUs) such as: idioms, metaphors, slogans, proverbs, etc. In order to draw the reader’s attention, advertise...

Izvorni znanstveni članak
Str. 169 - 191

Conceptual Integration Theory – the key for unlocking the internal cognitive choreography of idiom modification

Nihada Delibegović Džanić
Filozofski fakultet Sveučilišta u Tuzli
Sažetak: The paper represents an attempt to reveal the internal choreography of idiom modification. It is argued that modified idiomatic expressions can be explained using the postulates of the Conceptual Inte...

Izvorni znanstveni članak
Str. 129 - 159

Kreativna upotreba frazema i drugih višerječnica u djelima Mladena Kerstnera - mogućnosti i namjere

Bojana Marković
E-mail: bmarkovi@hazu.hr
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1307-4653
Zavod za lingvistička istraživanja HAZU
Sažetak: U radu se analiziraju frazemi i druge višerječnice u kajkavskim djelima ludbreškoga pisca Mladena Kerstnera, s namjerom da se utvrdi autorova frazeološka kreativnost kao posljedica upotrebe frazema u ...

Izvorni znanstveni članak
Str. 99 - 129

O poredbenom frazemu u engleskom i hrvatskom jeziku

Marija Omazić
E-mail: momazic@ffos.hr
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6383-166X
Filozofski fakultet, Sveučilište u Osijeku
Sažetak: Istraživanje prezentirano u ovom radu analiza je poredbenih frazema u engleskom i hrvatskom jeziku. Cilj istraživanja je utvrditi odnose između poredbenih frazema, poredbi, metafora i metonimija, kara...