Izvorni znanstveni članak
Str. 103 - 121
Strategije učenja vokabulara u hrvatskome kao inome jeziku
E-mail: mihaela.jakovac@gmail.com
Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu
Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Croaticum – Centar za hrvatski kao drugi i strani jezik
Sažetak: Proces ovladavanja inim jezikom podložan je brojnim utjecajima (materinski jezik, urođena gramatika, spoznajni razvoj). Strategije učenja jezika, pored motivacije i jezične nadarenosti, među važnijim ...
Izvorni znanstveni članak
Str. 385 - 402
How word choice matters: An analysis of adjective-noun collocations in a corpus of learner essays
E-mail: vpavicic@ffos.hr
Filozofski fakultet u Osijeku
Leiden University
Sažetak: Foreign language learners’ choice of collocations is traditionally considered to be one of the main markers of foreignlanguageness (Korosadowitz-Struzynska 1980: 115), hence relevant in achieving a hi...
Izvorni znanstveni članak
Str. 11 - 41
Names: A metonymic “return ticket” in five languages
E-mail: abs@um.es
University of Murcia
Sažetak: In recent years cognitive linguists have shown that many grammatical structures
are motivated by metonymic principles. The goal of this article is to
demonstrate the role of metonymy in the emergence ...
Izvorni znanstveni članak
Str. 495 - 518
Modeli poučavanja značenja glagolskih prefikasa i prefigiranih glagola u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika
E-mail: darko.matovac@gmail.com
Sveučilište u Zagrebu
University of Zagreb
Sažetak: U prvome dijelu rada raspravlja se o dvama postojećim modelima poučavanja značenja glagolskih prefiksa i prefigiranih glagola u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika (HIJ) – o glagolocentričnom poučavan...
Izvorni znanstveni članak
E-mail: sanda.lucija.udier@gmail.com
Filozofski fakultet u Zagrebu
Sažetak: Razvijanje pragmatičke kompetencije od velike je važnosti u nastavi inoga jezika budući da ona, uz jezičnu i sociolingvističku, tvori komunikacijsku kompetenciju (ZEROJ 2005: 111; Jelaska 2005: 21), a...
Izvorni znanstveni članak
E-mail: ivana.basic@zg.t-com.hr
Filozofski fakultet Zagreb
Filozofski fakultet Zagreb
Sažetak: U radu se razmatraju koordinirane rečenice uvedene složenim veznikom kao i, kojim se povezuju ustrojstva na svim razinama iskaza, od rečeničnih dijelova, skupina i surečenica pa do tekstne razine. Naj...