Izvorni znanstveni članak
Str. 667 - 677

The implementation of multilingualism at the see university: a model for the multicultural Balkans

Hamit Xhaferi
E-mail: h.xhaferi@seeu.edu.mk
South East European University, Tetovo

Mustafa Ibrahimi
South East European University, Tetovo
Sažetak: We present and compare ways and alternatives for an improvement of the use of languages in Macedonia. This covers the time span starting from the Constitution of the year 1974, the Constitution of the...

Izvorni znanstveni članak
Str. 103 - 121

Strategije učenja vokabulara u hrvatskome kao inome jeziku

Mihaela Tabak
E-mail: mihaela.jakovac@gmail.com
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5341-7844
Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu

Antonia Ordulj
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5341-7844
Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Croaticum – Centar za hrvatski kao drugi i strani jezik
Sažetak: Proces ovladavanja inim jezikom podložan je brojnim utjecajima (materinski jezik, urođena gramatika, spoznajni razvoj). Strategije učenja jezika, pored motivacije i jezične nadarenosti, među važnijim ...

Izvorni znanstveni članak
Str. 227 - 252

Pogrješke ili promjene – ovladanost odabranim hrvatskim morfosintaktičkim sadržajima učenika završnoga razreda osnovne škole

Zrinka Jelaska
E-mail: zjelaska@ffzg.hr
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6189-2485
Sveučilište u Zagrebu

Vesna Bjedov
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6189-2485
University of Zagreb
Sažetak: Govornici hrvatskoga jezika razlikuju se u proizvodnji pojedinih riječi ili gramatičkih kategorija u svojemu idiomu u odnosu na hrvatski standardni jezik. U ovomu će se radu istražiti kako učenici na ...

Uvodnik
Str. 263 - 268

Preface to the special issue on multilingualism in Europe

Marácz László
University of Amsterdam
Sažetak: The introductory article provides a brief description of the contents of the thematic issue on multilingualism in Europe.

Izvorni znanstveni članak
Str. 257 - 287

Sprachlernstrategien bei Vorschulkindern am Beispiel des Französischen und des Deutschen als Fremdsprache

Marija Lütze-Miculinić
E-mail: mlmiculi@ffzg.hr
Filozofski fakultet u Zagrebu

Sanja Vičević Ivanović
Greenfield Community School, Dubai Investments Park, Dubai
Sažetak: Der Artikel erforscht den bewussten Einsatz von Sprachlernstrategien im frühen Fremdsprachenerwerb. Zu diesem Zweck wurde eine Untersuchung mit 39 Kindern im Vorschulalter durchgeführt, die im Rahmen ...

Izvorni znanstveni članak
Str. 697 - 734

On apologizing in Persian: A socio-cultural inquiry

Amin Karimnia
E-mail: aminkarimnia@yahoo.com
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1312-6249
aIslamic Azad University, Fasa Branch

Akbar Afghari
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1312-6249
Islamic Azad University, Khorasgan Branch
Sažetak: The present study attempts to outline the degree and type of use of apology strategies in Per-sian and elaborate on the socio- cultural attitudes and values of this community. The infor-mants were 330...

Izvorni znanstveni članak
Str. 69 - 102

Sociolingvističko istraživanje hrvatskoga pravopisa: društveni stavovi o eksplicitnoj normi

Veno Volenec
E-mail: vvolenec@ffzg.hr
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4589-877X
Sveučilište u Zagrebu
Sažetak: U radu se unutar teorijskoga okvira suvremene sociolingvistike i kroatističke standardologije istražuju stavovi društva prema hrvatskome pravopisu. Posebno se ispituje odnos između ek-splicitne (kodif...